A
szellemtan
(=spiritiszta
irodalom)
azon
művek
összessége,
melyek
a
próféták
működésével
azonos
módon
keletkeztek
az
újkori
ember
spirituális
ismereteinek
bővítésére,
hitének
elmélyítésére,
és
a
materialista
szemlélet
cáfolására.
Tágabb
értelemben
ide
sorolhatóak
azok
az
emberi
írások
is,
melyek
a
szellemnyilatkozatokra
épülve
tematikusan
rendszereznek
egy-egy
kérdéscsoportot.
A
leírtakból
következően
leghatalmasabb spirituális mű maga a Biblia.
A
spiritizmust
a
kommunista
diktatúrák
és
a
hit
hivatásos
képviselői
egyaránt
üldözték
ill.
üldözik.
Előbbiek
azért,
mert
cáfolhatatlan
tudományos
érvekkel
bizonyítja
a
materializmus
tarthatatlanságát,
utóbbiak
szellemi
tévedésből,
presztízsből,
történelmi
tévedéseik
feltárásának
megakadályozása
céljából.
Ez
utóbbi
alapállás
mindig
is
jelen
volt
az
isteni
kinyilatkoztatás
történelmében,
ez
vezetett
a
próféták
és
Jézus
megöléséhez,
tudósok,
gondolkodók,
reformátorok
üldözéséhez.
Pedig
Jézus
tanításai
alapján
(..gyümölcseiről
ismeritek
meg
a
fát..)
egyszerűen
meg
lehet
különböztetni
az
igazságot a tévtanítástól.
A
XIX.
század
második
felére
a
tudomány
fejlődése
büszkeséggel
töltötte
el
az
embert,
hogy
lassan
már
Istenről,
túlvilágról
hallani
sem
akart.
Az
ateizmus
diadalmenetével
egyidőben
jelentkezett
a
szellemvilág,
kezdetben
kopogtak,
mozgattak,
majd
fokozatosan
magas
szintű
kijelentéseket
tettek
Istenről,
Krisztusról
és
a
halál
utáni
szellemvilágról.
És
voltak,
akik
hallgattak
az
intő
szóra,
hittek
az
elhangzott
és
rögzített
igazságok
krisztusi
forrásból
eredésében,
miért
is
azokat
a
filozófia
-
teológia
létmagyarázatait
meghaladó
isteni,
a
harmadik
kijelentés
tanának
tekintették
és
tekintik
ma
is,
melynek
spiritológia
(szellemtan)
nevet
adták.
A
könyv
I.
kötete
történeti
áttekintést
ad
ezen
isteni
ajándék
megjelenéséről,
zászlóvivőiről,
alapvető
fogalmairól,
tudnivalóiról.
A
II.
kötet
hiteles
égi
szellemnyilatkozatokra,
sőt
szellemriportokra
alapozva
feltárják
a
síron
túli
élet
alakulását,
bizonyítva
hogy
értelme
van
a
mindennapi
sikeres
vagy
sikertelen
küzdelmeinknek,
örömünknek,
bánatunknak.
Ezáltal
már
a
földi
élet
berendezkedésével
természet-fölötti
igazságok
ismeretére
jussunk,
előmozdítva
hitünk
alapjainak
megszilárdítását
és
üdvösségre
jutásunkat.
A
III.
kötetben
a
szellemi
vezetés
„rendezése”
mellett,
vagyis
sohasem
„idézve”
-
az
ú.n.
földközeli
szférák
szellemeinek
demonstratív
megszólalására
is
sor
került,
két
okból:
egyrészt,
hogy
ők
nem
ismerve
még
túlvilági
helyzetüket
-
a
körvezető
emberi
hangja
által
oktatásban
részesüljenek
helyzetük
felismerésére,
ébresztésükre;
másrészt,
hogy
a
jelenlévők
„élőben”
hallják
és
lássák
(a
médium
arcán
az
érzelmek
is
kifejezésre
jutnak)
a
volt
földi
ember hibázásának következményeit.
Ez
a
könyv
szoros
kapcsolatban
van
azokkal
a
kinyilatkoztatásokkal,
amelyek
közzétételére
a
szellemi
vezetők
Adelma
médiumitását
felhasználták.
Szemlélteti
a
hét
légkörön
át
(senkit
ne
tévesszen
meg
ez
a
szóhasználat,
mert
egy-egy
légkör
7
rétege
(szférája)
tartalmilag
azonos
a
„Kegyelem
törvényvilágá”-ban
leírt
egy-egy
szférával)
az
ott
törvény
szerint
tartózkodó
szellemek
különféle
árnyalatait
és
ezzel
bemutatja
az
erkölcsi
törvény
működését
is,
amely
minden
egyes
fokozatba
tartozó
szellemet
a
maga
megfelelő
helyére
utal.
E
mellett
élénk
színekkel
ecseteli
a
szférákban
uralkodó
állapotokat, az egyes szellemek tapasztalatait.
Vay
Adelma
a
hazai
spiritiszta
mozgalom
világító
oszlopa
gyógyítási
tapasztalatait
beszéli
el
egyszerűen,
a
szigorú,
józan
igazsághoz
híven,
ahogy
azok
történtek,
anélkül,
hogy
azt
megmagyarázni
tudná
a
hivatalos
tudomány.
Az
ezrekre
menő
akut
eseteket
mellőzve
csak
az
úgynevezett
megszállottsági
kúrákra
szorítkozik,
mert
ezek
a
legmeglepőbb,
legeklatánsabb
bizonyítékai
a
szellemi
befolyásoknak.
Kész
volt
minden
betegen és szenvedőn segíteni, ezért Szlovéniában még ma is nemzeti hősként tisztelik.
Az
első
igényes
mű,
mely
a
spiritizmus
lényegét,
funkcióját
és
üzenetét
közérthetően
rendszerbe
foglalta.
A
XIX.század
közepén
induló
szellemi
kiáradás
tanulmányozásával,
az
Európa
szerte
megnyilatkozó
szellemi
megnyilatkozások
összegyűjtésével
és
közreadásával
úttörő
munkát
végzett
a
szerző.
Megalkotta
az
új
tudomány
terminológiáját.
Erős
hangsúlyt
fektetett
arra,
hogy
az
előítéletes
és
felszínes
lejárató
támadásokkal
szemben
megvédje
e
legújabb
kori
kinyilatkoztatás
friss
és
nagyszerű
gondolatait.
Mindenkor
hangsúlyozta,
hogy
a
szellemvilággal
való
kapcsolat
egyidős
az
emberiséggel,
nem
természetfeletti,
és
tudományos
módszerekkel
kontrollálható.
A
tanítások
pedig
egyértelműen
a
vallások
alapjainak
a
megszilárdítását
szolgálják
szemben
az
erősödő
materializmussal.
A
szellem
és
lélek
fogalma
még
nem
tisztult
le
e
korai műben, de a tanítások előrevetítik az újkori mennyei táplálék erejét és szépségét.
Az
európai
spiritizmus
nyitányának
egyik
korszakos
alapműve,
melyből
érezhető
a
kitárt
ablakon
bezúduló
fény
és
friss
levegő,
az
evangélium
boldogító
üzenetének
mély
és
igazi
megértéséhez.
Nem
csak
szívünket,
hanem
gondolkodó
értelmünket
is
lenyűgözi e nagy mű.
A
könyv
egy
katolikus
pap
személyes
lenyűgöző
élményeit
mutatja
be,
aki
meghajolt
a
tények
előtt
és
korábbi
aggodalmai
és
fenntartásai
ellenére
lelkes
hirdetőjévé
vált
az
újkori
szellemi
mozgalomnak.
Megtapasztalván
a
szellemi
kapcsolat
létrejöttének
módját
és
célját,
bemutatja
azokat
a
törvényszerűségeket,
melyek
az
emberiség
történetében
mindig
is
jelenlévő
kapcsolatokat
előidézték
-
az
ószövetségi
prófétálástól
az újkori spirituális jelenségekig.
A
materializmus
szellemi
legyőzésére
adatott
harmadik
kijelentés,
melynek
kiemelkedő
hazai
úttörője
a
szerző
(1826-1906).
A
48-as
szabadságharcban
is
szerepet
vállaló
zsidó
orvos,
ki
keményfejű,
materialisztikus
tudósként,
gyakorló
kutató
szellemű
szakemberként
a
gondviselés
vezetése
által
megismerkedik
a
magnetizmussal,
majd
az
életének
eseményei
által
ma
"csodának"
tartott
tapasztalatokat
szerez
a
szellem
létezésének
gyakorlati
bizonyítékairól
-
a
szomnambulizmuson
át
a
médiumizmusig.
A
tények
előtt
meghajolva
alázatos
Krisztus
hívővé
válik,
és
sikeresen
küzd
a
spiritizmus
ügyéért,
minden
kételkedést
és
támadást
leszerelve
a
gyakorlati
bizonyítékok
által.
Felsőbb
szellemi
vezetéssel
egyik
megalapítója
a
Szellembúvárok
Pesti
Egyletének,
melynek
haláláig
oszlopos
tagja.
E
hivatalos
egyesület
keretében
működő
kiváló
médiumokon
keresztül
világviszonylatban
egyedülállóan
egyöntetű,
magas
szintű
tanítássorozat
adatott
az
emberiség
számára.
A
kötet
kissé
régies
nyelvezete
ellenére
lebilincselő
leírását
adja
a
csodálatos
történéseknek,
mely
hatalmas
erővel
világítják
meg
a
materializmus
mocsarában
vergődő
ember
útját
Istenhez,
a
szerető,
bölcs
és
türelmes Mennyei Atyához. Hitet és erőt meríthetünk belőle.
A
kötet
eleje
részletes
és
lebilincselő
ismertetése
a
mozgalom
fejlődésének
és
sikeres
küzdelmének.
E
küzdelemben
egyértelműen
megmutatkozott
az
isteni
vezetés,
mely
a
materializmus
megtörésére
irányult
e
csodás
mozgalom
által,
és
kételkedők,
tudósok
számára
cáfolhatatlan
bizonyítékokkal
szolgált
-
a
durva
materializációs
jelenségektől
az
igazi
magas
manifesztációkig.
"Csodás"
történések
sokasága
mellett
heves
támadásokkal
kellett
szembenézniük,
miközben
fokozatosan
megnyílt
az
ég,
és
hatalmas
és
tiszta
médiumokon
keresztül
megtörtént
a
fenséges
mennyei
adományok
átadása.
A
médiumok
életének,
fejlődésének
és
fejlesztésének
bemutatása
híven
tükrözi
a
jó
fa
-
jó
gyümölcs
krisztusi
intenciójának
megvalósulását.
Mindennek
megkoronázásaként
az
egylet
elhunyt
vezetője
a
túlvilágról
jelentkezve
ad
egyedülálló
"tájékoztatást".
A
tanítások
ragyogó
tisztasága,
erkölcsisége,
és
ereje
felbecsülhetetlen
értékűvé teszi ez egyedülálló nagy művet, mely életre szóló élmény.
Egyedülálló
megdöbbentő
intelem
,
mely
közel
140
éve
adatott
az
emberiség
számára
figyelmeztetésül.
Fontossága
miatt
a
sugalmazó
szellemek
neveiket
is
nyilvánosságra
hozzák.
A
mű
önmagáért
beszél,
igazságtartalmát
igen
nehéz
lenne
kétségbe
vonni,
pedig
valószínűleg
igen
sokan
ezt
szívesen
teszik,
mivel
az
óvó
és
szeretetteli
intelem
fokozatosan
megy
át
kendőzetlen
és
elrettentő
figyelmeztetésbe.
Ugyanakkor
lelkiismeretünk
legbelül
harsogva
kiáltja:
ez
igaz,
ennek
igaznak
kell
lennie!
Messze
túlmutat
mindenféle
ismert
vallási
közhelyen
és
hiedelmen,
mert
az
igazság
elemi
erővel
töri
át
a
kételkedés
korlátait.
Aktualitását
a
mai
idők
félelmetes
előjelei
még
csak
hangsúlyozzák.
E
terjedelmes
összevont
tartalomjegyzék
hasznossága
abban
áll,
hogy
megkönnyíti
bizonyos témák, kérdéskörök felkutatását és tanulmányozását.
A
szellemtani
irodalom
erkölcsbölcseleti
tanításai
mellett
fontos,
hogy
helyet
kapjon
ez
a
könyv,
mely
a
legkiválóbb
magyar
médium
(Eszter)
személyes
élményein
és
tapasztalatain
keresztül
bepillantást
enged
a
szellemi
kapcsolat
működésébe,
annak
lelki
és
erkölcsi
aspektusainak
bemutatásával.
Nem
nélkülözi
a
személyességet,
a
prófétai
kinyilatkoztatás
mikéntjének,
küzdelmeinek
és
szépségének
elénk
tárásával.
Természetesen
a
médium
nem
próféta
(mert
Jézus
szavai
szerint
Keresztelő
János
volt
az
utolsó
próféta),
de
személyes
élményein
keresztül
képet
kaphatunk
arról,
hogy
a
„bibliai”
időkben
miként
szól
Isten
(követein
keresztül)
az
emberhez,
és
mi
módon
volt
lehetséges a jövőbe látni álmok által, vagy extatikus állapotban.
A
szerző,
30
évi
spiritizmusban
gyakorlásában
szerzett
tapasztalatát
osztja
meg
az
olvasóval.
Az
ótestamentum
előtti
időktől
a
20.
század
elejéig
mutatja
be
a
spiritizmus
jelenlétet a különböző népek mindennapi életében, hitüknek gyakorlásában.
A
könyv
elméleti
része
kifejti
a
spiritizmus
mibenlétét,
megadja
a
világban
betöltött
szerepét és helyét. Kitér a tudományos megközelítésre és a szellemtan hitelvére.
A
gyakorlati
rész
módszertant
add
azok
számára,
akik
fontosnak
tartják,
hogy
a
szellemvilággal
való
interaktív
kapcsolaton
keresztül
is,
saját
és
környezetük
fejlődéséhez
iránymutatást
kaphassanak.
Részletesen
foglalkozik
a
médiumitás
kérdésével,
taglalja
a
médiumok
típusait,
a
fejlesztésük
és
képzésük
lehetőségeit.
Kiemelt
szerep
jut
a
megnyilvánulások
fajtáinak
bemutatására,
a
kopogtatástól
a
vizuális
megjelenésig.
Külön
részben
hívja
fel
a
figyelmet
a
spiritizmus
gyakorlásának
veszélyeire, a tökéletlen szellemekkel való találkozástól, a médiumi megszálltságáig.
Eddig
csak
a
vallás
és
bölcselkedők
egy
része
állította,
hogy
van,
de
a
másik
rész
ellene
mondott, a tudomány pedig nem hitte soha.
Pedig,
–
vagy
éppen
ezért
–
a
XIX
században
uralkodóvá
váló
materialista
világnézettel
szemben a túlvilág fizikailag is kézzel-fogható jeleket adott magáról, figyelem felkeltésül.
A
spiritisztikus
szellemi
jelenségek
valódiságát
több
nemzetközi
–
angol,
francia,
olasz
stb.
–
tudós
testület
vizsgálta
szigorú
kísérleti
körülmények
között,
így
pl.
a
londoni
„Dialekti-kai
társaság”
(The
Comitee
of
the
London
Dialectical
Society).
Az
eredményeket
egy
erre
kiküldött
bizottsága
hivatalosan
nyilvánosságra
hozta,
valódi
lelki
forradalmat
idézve
elő.
E
fizikai
megnyilvánulások
erőteljesek,
cáfolhatatlanok,
kézzelfoghatók,
intelligens
forrásra
utalók
és
ellenőrizhetők
voltak,
hogy
még
a
legelvakultabb
tagadók
se térhessenek ki elölük.
A
könyv
az
1800-as
évek
végén
íródott,
jó
negyed
századdal
a
hazai
spiritizmus
megjelenése
után.
Célja
semmi
más
nem
volt,
mint
a
túlvilág
létezésének
bizonyítása
–
nemzetközi
tudós
testületek
dokumentált
kísérleti
tapasztalatainak
bemutatása
alapján.
Tudnunk
kell
ugyanakkor,
hogy
a
szellemtan
tudomány
igazi
értékét
nem
a
fizikai
jelenségek
képviselik,
hanem
a
szellemi
nyilatkozatok
által
képviselt
hit
és
erkölcsbölcselet,
mely
fényes
megvilágítását
adja
a
szentírás
igazságainak.
Sziklaszilárd
értelmi
és
érzelmi
alapot
ad
a
keresztény
hithez,
értékes
útmutatót
nyújt
a
földi
élet
helyes vezetéséhez és a világ megértéséhez.
SZELLEMTAN
„Én, mint tévelygő, gyenge, bűnös
ember nem igényelhetek
magamnak több szavahihetőséget,
mint bármely más embertársam.
Ezért nem várom el, hogy nekem
vakon higgyenek. Egyet viszont
elvárok: Azt az igazságot, ami
nekem megadatott, azon az úton
vizsgálják meg, amelyen én is
megtaláltam.”
„A „Szellemek Könyvé”-nek a
megjelenésével kezdődik a
spiritiszta tudomány, melynek eddig
csak szétszórt elemei voltak meg,
anélkül, hogy ezek horderejét
mindenki felfoghatta volna.”
„Mi lesz a lélekkel a halál
pillanatában? Ismét szellemmé
válik, vagyis visszatér a szellemek
világába, amit kis időre elhagyott.”
„Mi a célja az újra való testet
öltésnek? Az emberiség vezeklése, a
javulásban való haladása. Miben
nyilvánulna enélkül az
igazságszolgáltatás?”
„A kinyilatkoztatások és mennyei
tanítások első pünkösddel való
lezártnak tekintése tragikus
tévhiedelem, mely igen súlyos
következményekkel járt, és
ellentmond Jézus ígéretének is (én
veletek vagyok a világ végezetéig).
Súlyos tévelygések, viszályok,
háborúskodás és
felekezeti megosztottság lett a máig
ható következménye.”
KEDVES LÁTOGATÓ!
KÍVÁNJUK ÖNNEK, HOGY TALÁLJA MEG ÉLETE LEGHATALMASABB KINCSÉT: AZ ÉLŐ HITET